Alle begin is moeilijk - Reisverslag uit Kuopio, Finland van Iris Tax - WaarBenJij.nu Alle begin is moeilijk - Reisverslag uit Kuopio, Finland van Iris Tax - WaarBenJij.nu

Alle begin is moeilijk

Blijf op de hoogte en volg Iris

05 September 2017 | Finland, Kuopio

Hallo iedereen!
Ik ben hier nog geen week en ik heb al van alles meegemaakt, dus het wordt tijd dat ik dat deel met jullie. De reis naar Finland verliep soepel, het vliegtuig landde zelfs iets eerder in Helsinki dan gepland, ik kon snel mijn koffer pakken en ik had de trein naar Kuopio gehaald. Woensdag 30 augustus om half 4 s'middags was ik in Kuopio aangekomen. Vanaf het treinstation was het nog maar een paar meter naar mijn hostel lopen, waar ik 2 nachten zou blijven. In de tijd dat ik in het hostel verbleef wou ik nuttig zijn en proberen een fiets ergens vandaan te toveren, dit bleek moeilijker dan verwacht. Na uren te wandelen naar adressen en weer teleurgesteld terug te wandelen (omdat het een fout adres is of omdat de fiets geen remmen heeft) heb ik uiteindelijk een toch een fiets gevonden. In de tussentijd ben ik verhuisd naar Juontotie 3A 3/3. Ik heb vrijdag 1 september de sleutel opgehaald en ben meteen gaan kijken. De omgeving is mooi en er zijn veel andere buitenlandse studenten en het ligt dicht bij de universiteit. De binnenkant was echter een drama. Het was heel vies, maar na intensief schoonmaken is het hier nu leefbaar. Mijn huisgenoten (Valentina (Italiaans) en Christa (Nederlands)) zijn gelukkig heel aardig, dus dat komt zeker goed. De introductie begon maandag 4 september. Eerst kregen we heel veel informatie over hoe het systeem werkt, maar later vooral over de feestjes en reisjes die komen, dat beloofd dus wat. Na een moeizaam begin heb ik nu eindelijk het gevoel dat ik zeker zal genieten van de tijd dat ik hier ben. Ik heb een paar foto's toegevoegd van de universiteit en mijn appartement. Later zullen meer foto's van de natuur komen, want de natuur is hier prachtig.

  • 06 September 2017 - 12:23

    Mirjam Smedts:

    Hoi Iris
    Wat leuk zeg om zo jou toch een beetje te kunnen volgen
    we hopen dat he tje ook erg goed bevalt, dit maak je niet meer mee
    Ik hoor van Guus dat je ook naar Lapland gaat
    Lijkt me ook een heel vette ervaring
    we kijken uit naar je volgende verslag

    groetjes Frank en mij

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Finland, Kuopio

Iris

Voor mijn minor studeer ik 1 semester in Finland. Hier zet ik mijn studie Public Health voort.

Actief sinds 05 Sept. 2017
Verslag gelezen: 353
Totaal aantal bezoekers 2669

Voorgaande reizen:

01 September 2017 - 20 December 2017

Mijn eerste reis

Landen bezocht: